Bokning av banor sker via webbokningssystemet MATCHi
1. Om du inte redan har ett användarkonto så registrerar du ett konto på MATCHi.se 2. Du får ett e-mail från MATCHi.se och ombes att aktivera ditt användarkonto. 3. Boka sedan bana på MATCHi.se
Via MATCHi.se kan du boka tider upp till 14 dagar framåt i tiden.
Hur loggar jag in på MATCHI?
Du kan logga in på två sätt, antingen via Matchi eller via Facebook. Vi rekommenderar att ni väljer en mailadress som ni använder eftersom koden och annan viktig information skickas i bekräftelsemailet. Observera att om du använder båda log-in sätten så skapas då också två Matchi-konton. Vi rekommenderar därför att du alltid använder samma tillvägagångsätt så du alltid kan se dina bokningar osv på samma konto.
1. Logga in med e-post
Fyll i ditt användarnamn (mailadress) och ditt lösenord. Om informationen redan är ifylld och du vill logga in med ett annat konto klicka i fältet för användarnamnet och välj ett annat konto. Om du inte vill bli automatiskt utloggad vid inaktivitet bockar du i “Håll mig inloggad”.
2. Logga in med Facebook
Fyll i din e-post och användarlösen till Facebook och klicka på “Fortsätt som …”. Är du redan inloggad på Facebook klickar du på “Fortsätt som …”.
Hur kommer jag in i hallen?
Hallen är obemannad, men varje spelare som bokar en tid i hallen erhåller en personlig kod i samband med bokningen. Denna kod används för att komma in i hallen (gäller både strötidsbokningar och kontraktstider), men din kod fungerar endast när du har en bokad speltid. Koden gäller 30 min innan tid.
Din bokning är kopplad till ljusanläggningen, och din bana tänds upp 5 minuter innan bokad tid och släcks 5 minuter efter avslutad tid. Detta innebär att obokade banor förblir släckta.
Hur avbokar jag en tid?
1. Gå till din startsida på Matchi för att se dina kommande bokningar. 2. Klicka på “Avboka” bredvid bokningen det gäller.
Strötid som avbokas senast 6 timmar innan den aktuella speltiden: Återbetalning sker av hela det betalade beloppet minus 12:50 kr (detta är en transaktionsavgift som MATCHi tar ut och inga avgifter som Ekerö Padel tar ut). OBS! För en strötid som avbokas senare än 6 timmar innan den aktuella speltiden, så återbetalas inga pengar.
Om du bokat en bana utomhus och du inte kan spela p.g.a. regn så maila oss på info@ekeropadel.se för byte av tid eller tillgodotid.
Hur får jag kvitto/underlag för friskvård?
Kvittoutskrift:
1 – Logga in på Matchi.se 2 – Klicka på ditt namn och sen på betalningar.
Där hittar du din betalningshistorik och kan skriva ut/ladda ner kvitto.
Gäller för allt padelspel som bokas via Matchi. Behöver du friskvårdskvitto för gruppspel eller abonnemang kan du maila oss på info@ekeropadel.se
Ligaspel
Hur lägger jag till, ändrar eller tar bort spelare i laget?
Som lagledare kan du lägga till nya spelare genom att i Ligaspel.se klicka dig fram till ditt lag. Sedan klickar man på Lägg till medlem i boxen för “Lagmedlemmar”.
Som lagledare kan du även ändra om spelare är ordinarie eller reserv. Du kan även ta bort spelare från laget samt ge bort din lagledarroll.
Observera att det är bara lagledare i laget som kan lägga till nya spelare. Ta kontakt med lagledaren för att bli tillagd. Har du inga kontaktuppgifter till Lagledaren så kan du i Ligaspel.se klicka på lagledaren och sen därifrån skicka meddelande.
Hur ändrar jag lagnamn?
Om du är lagledare så kan du bara klicka på lagnamnet på er lagsida. Bekräfta namnbytet genom att trycka Enter.
Hur ansluter jag till ett lag?
Gå till Ligaspel.se och klicka på Hitta liga. Leta sedan reda på den liga som du vill ansluta till och klicka på Ansök. Där kan du då välja att ansluta till ett lag.
När du skickar in ansökan så kommer du inte direkt att anslutas till laget. Du hamnar i en kölista hos administratören som sedan ansvarar för att ansluta dig till laget, om detta godkänns.
Behöver du komma i kontakt med administratören för att kolla status så kan du igen leta reda på ligan och sedan klicka på menyn Start. Där ser du vem som är administratör och om du klickar på personen i fråga så kan du även skicka ett meddelande direkt från systemet.
Hur ändrar jag ett resultat?
Det man gör för att ändra ett resultat är att först radera det gamla resultatet och sedan lägga upp ett nytt.
Om man har behörighet att radera ett resultat beror på några olika saker. Handlar det om en vänskapsmatch så kan man radera resultatet i upp till 7 dagar från det att resultatet registrerades. Om administratören har angivit att spelare ska kunna radera resultat själva, så kan man när som helst under en omgång göra detta. Men om administratören inte tillåter det så behöver man kontakta administratören som då får hjälpa till med detta.
Genom att visa detaljer för resultatet så ser man om man är behörig att radera eller inte. Klicka på dom tre vertikala prickarna bredvid resultatet. Då öppnas ett litet fönster med detaljer. Ser man och kan klicka på Radera-knappen så är man behörig.
Om Ekerö Padel
Finns det plats i gruppspelet?
Gruppspelet är fullt för våren 2021, men ansök genom att få spela gruppspel på gruppspelssidan så hamnar du i kölista och vi hör av oss om det dyker upp en plats.
Vad kostar gruppspel?
Gruppspel för damer (10 lag) kostar 2070 kr/lag/säsong.
Gruppspel för herrar (14 lag) kostar 3200 kr/lag/säsong.
Gruppspel herrar Div 1 kostar 4800 kr/lag/säsong.
Jag vill ha ett abonnemang – hur gör jag?
Det finns för närvarande inga lediga tider för abonnemang på helger eller vardagskvällar efter kl 15.00. För tider på vardagar 06.00-17.00 kontakta maria@ekeropadel.se
Har ni en kölista?
Vi har en kölista för kurser, gruppspel och abonnemang. Observera dock att du måste skicka in en anmälan i samband med start av varje terminskurs för att behålla din plats i kön.
För att ställa dig i kö för abonnemang – maila oss på info@ekeropadel.se
För att ställa dig i kö till gruppspel – ansök via denna sida.
Hur blir jag medlem?
Du ansöker om medlemskap via Ekerö Padels sida på Matchi. Observera att du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Du kan läsa mer om medlemskap här.
Hur bokar jag privatlektioner?
Det gör du via Ekerö Padels sida på Matchi under ”aktiviteter”.
Läs mer eller klicka dig vidare på vår sida om lektion & kurser.
Vilka tider spelas seriespelet?
Damer div 1 spelas måndagar kl. 18-21
Herrar div 1 spelas onsdagar kl. 19-23.30
Damer div 2–4 spelas lördagar kl. 9-15
Herrar div 2–4 spelas lördagar kl. 15-22
Vill börja i nybörjarkurs - hur gör jag?
Anmäl dig via vårt anmälningsformulär som du hittar på vår sida om lektion & kurs. Höstterminens anmälan öppnar i april och vårterminens anmälan öppnar i oktober. Observera att de som gått kurser tidigare har förtur till nästa terminskurs.
Får du inte plats i en terminskurs rekommenderar vi privatlektioner, tränarledda clinics eller några andra av våra aktiviteter. Mer om detta hittar du på vår hemsida.
Kan man hyra rack hos er?
Ja, det kan du göra. Ladda ner appen ”LOVA” innan och registrera ett betalkort så kan du enkelt hyra rack för 40 kr i vår inomhushall Träkvistahallen. Läs mer om vad och hur du handlar i shoppen här.
Har ni bollar till försäljning?
Ja, det har vi. Ladda ner appen ”LOVA” innan och registrera ett betalkort så kan du enkelt köpa bollar i vår inomhushall Träkvistahallen. Läs mer om vad och hur du handlar i shoppen här.
Finns det rack och bollar att låna vid era utomhusbanor i Jungfrusund?
Racketar ingår i banhyran och finns att låna i dynlådan mellan banorna. Även bollar finns oftast att låna där, men vi rekommenderar att du tar med egna. Bollar finns att köpa i sportaffärer eller i vår shop i Träkvistahallen.
Jag har bokat en bana ute, men timmen regnade bort. Vad gör jag?
Finns det dusch och toalett vid era utomhusbanor vid Jungfrusund?
Ja. Nybyggda omklädningsrum och duschar finns i direkt anslutning till banorna. I bokningsbekräftelsen finns en kod som ger dig tillgång till dessa 30 min innan och 30 min efter spel. Läs mer om Jungfrusund här.